Chaire: Ayurveda blog

Een weg naar eenvoud en eerlijkheid: Ayurvedisch leven en eten

ontbijtje met polenta (ook als lunch of diner te eten)

Posted by chairemy op 25 oktober 2017

Een voedzaam en warm ontbijt is fijn om de hele ochtend op te teren. Ik ben niet zo dol op havermoutpap, maar heb liever hartig. Met lekker veel groenten, ook fijn om kliekjes op te maken.Ok, het is iets meer werk dan een paar boterhammen smeren, maar is toch binnen 10 minuten klaar. Je kunt ook een dubbele portie maken en de helft meenemen als lunch of de volgende dag opwarmen.

4 volle eetlepels polenta (grof maismeel) tot een papje roeren met kokend water. Laten staan om te wellen terwijl je de groenten snijdt.
Beetje ghee of olie in de koekenpan, komijnzaadjes en wat verse gember er bij. Sjalotje fijnsnijden en toevoegen.
Winterwortel, bleekselderij, rode paprika fijnsnijden, toevoegen. Handje diepvrieserwtjes er bij. Even roerbakken. Dan de maispap er bij en goed roeren.  Als het mengsel teveel uitdroogt, beetje heet water er bij doen. Naar smaak iets harder bakken voor een korstje. 2 tomaatjes op olie fijnsnijden en toevoegen. Op je bord parmezaanse kaas er over.

Uiteraard kun je variëren met groenten. Schepje bonen (uit pot of blik) of wat noten in plaats van kaas maakt het een compleet vegan maaltje.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

 
%d bloggers liken dit: